نگهداری از سالمند الزایمری 


نگهداری از سالمند الزایمری :در این مقاله ما میخواهیم که مطالبی از  مراقبت از سالمند درخانواده های که بیماران آلزایمر دارند را در اختیار شما بگذاریم.

مطالبی که از سالمند الزایمری در پیش داریم :

  • تفاوت بین بیماری آلزایمر و زوال عقل

  • چه کسی در معرض سرگردانی قرار دارد؟

  • آیا آلزایمر یک بیماری  ارثی می باشد ؟

  • خلاصه ای از نگهداری از سالمند الزایمری 

 

تفاوت بین بیماری آلزایمر و زوال عقل

با تلاش برای پرده برداری از اسرار بیماری آلزایمر و زوال عقل ، یکی از جالب ترین زمینه های تحقیق افسردگی و ارتباط آن با زوال عقل است. به نظر می رسد که افسردگی افراد مبتلا به زوال عقل را حداقل از دو طریق متفاوت تحت تأثیر قرار می دهد. اول ، از افرادی که افسردگی قابل توجهی برخوردار هستند. آلزایمردر آسیب نورون های مغز رخ می دهد که بر توانایی آنها در برقراری ارتباط با یکدیگر تأثیر می گذارد. با گذشت زمان ، مرگ و نقص آن نورونها بر حافظه ، یادگیری ، خلق و خوی ، رفتار و درنهایت عملکردهای بدنی مانند راه رفتن  می گذارد در حالی که زندگی سالم می تواند به جلوگیری از شرایط خطر در ارتباط با بیماری آلزایمر کمک کند ، برخی از جنبه های خاص به خودی خود می توانند خطر ابتلا به خود را کاهش دهند. از دست دادن حافظه که زندگی روزمره را مختل می کند ، مانند فراموش کردن تاریخ ها یا رویدادهای مهم و فراموش نکردن آنها و مجددآ ، دوباره و دوباره همان اطلاعات را بخواهید و برای یادآوری چیزها با تکیه بر یادداشت ها و سرنخ های دیگر. از قضا ، خاطرات اولیه زندگی اغلب تحت تأثیر این بیماری نیستند.

 

چه کسی در معرض سرگردانی قرار دارد؟

هر کسی که مشکلات حافظه دارد و قادر به راه رفتن است ، در معرض خطر سرگردان است. حتی در مراحل اولیه زوال عقل ، فرد می تواند برای مدت زمانی دچار اختلال و سردرگمی شود. برنامه ریزی برای این نوع شرایط مهم است. برای علائم هشدار دهنده زیر مراقب باشید.
دیرتر از حد معمول از پیاده روی منظم یا رانندگی برمی گردد
نحوه رسیدن به مکانهای آشنا را فراموش می کند.
گفتگو در مورد انجام تعهدات سابق ، مانند رفتن به محل کار
سعی می کند یا می خواهد "به خانه برود" ، حتی وقتی در خانه است
بی قرار است ، مرتب می شود یا حرکات تکراری را انجام می دهد
در مکانهای آشنا مانند حمام ، اتاق خواب یا اتاق غذاخوری مشکل دارد
محل سکونت دوستان و خانواده گذشته را می پرسد
مانند اینکه سرگرمی یا کار را انجام دهد ، انجام می شود اما هیچ کاری انجام نمی شود
در مناطق شلوغ مانند مراکز خرید یا رستوران ها عصبی یا مضطرب عمل می کنید.
زمان یا مکان گیج کننده ، مانند فراموش کردن مکان خود یا اینکه چگونه به آنجا رسیدید.
مشکل در صحبت کردن یا نوشتن مانند عدم امکان شرکت در مکالمه و تماس با چیزهایی به اسم اشتباه است.
تغییر در قضاوت ، مانند دادن پول به افراد ناشناخته .
کناره ‌گیری از کار یا فعالیتهای اجتماعی ، اغلب به دلیل شرمساری یا شرم از تغییر در حافظه و مناطق دیگر.
تغییر در خلق و خوی و شخصیت ، از جمله افسردگی ، اضطراب ، ترس و بدگمانی.

نگهداری از سالمند الزایمری

نگهداری از سالمند الزایمری — نگهداری از سالمند

 

نگهداری از سالمند الزایمری

پرستار سالمند از مراقبت های بهداشتی ابزارهای تشخیصی بیشتری را بدست می آورند ، زیرا محققان نشانگرهای جدید زیست شناختی در مغز ، مایع مغزی نخاعی و خون را شناسایی می کنند که می توانند زودتر در تشخیص بیماری کمک کنند.

آیا آلزایمر یک بیماری  ارثی می باشد ؟

سابقه خانوادگی بیماری آلزایمر برای ابتلا به بیماری برای فرد ضروری نیست. با این حال ، تحقیقات نشان می دهد کسانی که والدین یا خواهر و برادر خود را با آلزایمر دارند ، نسبت به افرادی که نسبی درجه یک با آلزایمر ندارند ، به این بیماری مبتلا می شوند. كسانی كه بیش از یك رابطه درجه یک با آلزایمر دارند ، در معرض خطر بیشتری قرار دارند. هنگامی که بیماری ها در خانواده ها بروز می کنند ، یا وراثت (ژنتیک) ، عوامل محیطی – یا هر دو – ممکن است نقش داشته باشند.انجمن آلزایمر پیشنهاد می کند که قبل از تصمیم گیری برای انجام آزمایش در منزل با یک مشاور ژنتیک صحبت کنید و اگر تصمیم دارید آزمایش ژنتیکی را برای آلزایمر انجام دهید. با یک آزمایش در خانه بدون نظارت ، امکان واقعی سوء تفاهم وجود دارد که می تواند منجر به تصمیم گیری نادرست در مورد سلامتی شما شود. اگر قبلاً علائم کاهش شناختی را تجربه کرده اید ، برای ارزیابی کامل به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.اگرچه ژنهایی که باعث ایجاد "آلزایمر خانوادگی" شده اند نادر هستند ، کشف آنها سرنخهای مهمی را ارائه می دهد که به درک ما از آلزایمر کمک می کند. همه این ژنها بر پردازش یا تولید بتا-آمیلوئید تأثیر می گذارند ، قطعه پروتئینی که جزء اصلی پلاکها است. بتا-آمیلوئید یک مظنون اصلی در کاهش و مرگ سلولهای مغزی است. در حال حاضر چندین داروی بتا آمیلوئید به عنوان یک استراتژی بالقوه برای متوقف کردن بیماری آلزایمر و یا کاهش چشمگیر پیشرفت آن مورد هدف قرار گرفته اند.

خلاصه ای از نگهداری از سالمند الزایمری 

همانطور که از مطالب بالا متوجه شدیم بیماری آلزایمر باعث مرگ سلولهای مغزی می شود ، بنابراین مغز با گذشت زمان عملکرد کمتری دارد. این نحوه عملکرد یک شخص را تغییر می دهد. این مقاله پیشنهاداتی دارد که ممکن است در درک و کنار آمدن با تغییرات در شخصیت و رفتار در فرد مبتلا به آلزایمر به شما کمک کند.
تغییرات متداول در شخصیت و رفتار
تغییراتی که در شخصیت و رفتارهای معمول مشاهده می کنید شامل موارد زیر است:
راحت تر ناراحت ، نگران و عصبانی می شوید
مخفی کردن چیزها یا باور کردن افراد دیگر چیزهایی را پنهان می کند
تصور چیزهایی که در آنجا نیستند
سرگردان از خانه
قدم زدن زیاد…

مقالات

الزایمرسالمند الزایمرینگهداری از سالمندنگهداری از سالمند الزایمری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت × = 56