پرستار نگهداری از سالمندان

بهترین پرستار سالمند

  پرستار نگهداری از سالمندان :

امروزه پرستار نگهداری از سالمندان بسیار زیادی هست که در این زمینه به بهترین نحو ممکن عملکرد خود را نشان می دهد. به همین دلیل برای نگهداری از سالمندان آموزش های لازم را از موسسه خدماتی مربوط دریافت می نمایند تا به بهترین نحو خدمت رسانی خود را انجام دهند. این پرستاران باید به درستی با روش ها و اصول نگهداری از سالمندان آشنایی داشته باشند تا توانند فعالیت خود را در این شغل انجام دهند.

از آنجایی که سالمندان به راحتی نمی توانند فعالیت های روزانه و شخصی خود را انجام دهند باید پرستار یکه در این زمینه تخصص دار، در کنار آنها حضور داشته باشد تا به خوبی بتواند از آنها مراقبت کند. پرستاری که آماده برای نگهداری از سالمندان   است باید دارای ویژگی های خاصی باشد و به خوبی با وظایف خود آشنایی داشته باشد که در ادامه آن را برای شما بیان می کنیم تا اطلاعات شما در این زمینه بیشتر شود.

 پرستار نگهداری از سالمندان--پرستار سالمند

پرستار نگهداری از سالمندان

پرستار نگهداری از سالمندان

وظایف پرستاری که آماده برای نگهداری از سالمندان است :

همانطوری که طبق صحبت های گذشته بیان نمودیم و شما از آن مطلع شدید، پرستاری که آماده می شود برای نگهداری از سالمندان است باید به خوبی با وظایفی که می خواهد بر عهده خود بگیرد آشنایی داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو ممکن فعالیت های خود را انجام دهد.مراقبت کردن از سالمندان حساسیت های بسیاری دارد و به همین دلیل فردی که پرستار آنها می شود، برخی از نکات را بسیار جدی می گیرد و این نکات عبارت می باشد از :

1. رسیدگی به نیازهای سالمند :

هر یک از سالمندانی که نیاز به پرستار دارند تا از آنها مراقبت کند، دارای ویژگی های خاصی هستند، به عنوان مثال، سالمندی که دچار آلزایمر شده است، باید پرستاری برای آماده برای مراقبت از سالمندان به آن مکان اعزام شود که به خوبی بتواند با این سالمندان رفتار کند، در واقع سالمندانی که فراموشی دارند با هر فردی نمی توانند ارتباط برقرار کنند، به همین دلیل باید پرستاری از آنها مراقبت کند که در زمینه مراقبت کردن از سالمندان آلزایمری توانایی زیادی دارد. سالمندان فراموشکار به خوبی هیچ چیزی را به یاد ندارد، به همین دلیل پرستار باید از برخی آموزش هایی که می توانید به قدرت حافظه آنها کمک کند استفاده نماید تا فراموشی آنها را تا حدودی درمان سازد.

همچنین برخی از سالمندان امکان دارد که زخم بستر داشته باشند، به همین دلیل پرستاری که آماده برای نگهداری از سالمند است باید به خوبی با روش های نگهداری و درمان کردن سالمندانی که زخم بستر دارند آشنایی داشته باشد تا بتواند از آنها مراقبت کند. اینکه پرستار به نیازهای سالمندان توجه ویژه ای داشته باشد امر بسیار مهمی است و به همین دلیل باید به این مورد توجه بسیاری شود و بهترین پرستار را برای شرایطی که سالمند دارد استخدام نمایید.

 پرستار نگهداری از سالمندان--پرستار سالمند پرستار نگهداری از سالمندان

2. مصاحبت با سالمندان :

سالمندانی که تنها زندگی می کنند، بدون شک نیاز به یک همدم و فردی دارند که با آنها صحبت کند و بتواند آنها را از نظر عاطفی حمایت کند. پرستاری که آماده برای نگهداری از سالمندان می شود، باید به خوبی با برخی از فعالیت هایی که سالمندان از آنها رضایت دارند استفاده کند. شما باید بدانید گردش کردن، بازی کردن، خواندن کتاب برای سالمندان، همراهی کردن با آنها در پیاده روی  و … از جمله بهترین اقداماتی می باشد که یک پرستار سالمند باید آنها را جدی بگیرد.

در صورتی که سالمند نتواند به خوبی راه برود، شاید کتاب خواندن برای او بهترین اقدامی باشد که انجام دهید و روحیه او را قوی تر سازید. همچنین برخی از سالمندانی که نیاز به کمک برای راه رفتن ندارند، بهترین فعالیتی که می توانند انجام دهند قدم زدن است، به همین دلیل پرستاری که آماده می شود برای نگهداری از سالمندان، باید بتواند همراه خوبی برای آنها باشد تا آنها از قدم زدن خود لذت ببرند.

3. انجام امور منزل :

همانطوری که می دانید برخی از سالمندان به خوبی نمی توانند بسیاری از فعالیت های روزانه خود را انجام دهند و حتی از برخی از آنها باید مراقبت جدی تر شود و حمام بردن و دستشویی بردن آنها را هم پرستار انجام دهد. با این وجود اگر فرد سالمند دارای این شرایط هم نباشد و بتواند به راحتی حمام و دستشویی برود، به فردی نیاز دارد که کارهای شخصی او را انجام دهد. پرستار سالمندان باید این مورد در ابتدا با فرزندان سالمند صحب کند تا در مورد وظایف خود اطلاعات کافی داشته باشد. برخی از سالمندان نیاز دارند که پرستار برای آنها غذا بپزد، لباس هایشان را شستشو دهد و … که در هر صورت پرستار آماده برای نگهداری از سالمندان باید در مورد انجام دادن این وظایف با نزدیکان سالمند صحبت کند و از وظایفی که می خواهد بر عهده بگیرد اطلاعات بیشتری داشته باشد.

نکاتی که پرستار آماده برای نگهداری از سالمندان باید رعایت کند :

پرستاری که آماده برای نگهداری از سالمندان می باشد باید به برخی از نکات توجه بسیاری داشته باشد تا بتواند به بهترین روش ممکن از سالمندان مراقبت کند. در واقع یکی از نکاتی که اهمیت بسیار زیادی دارد و پرستار آماده برای نگهداری از سالمندان باید این ویژگی را داشته باشد صبوری است. پرستاری که صبور نباشد، بدون شک نمی تواند از سالمندان مراقبت کند و به همین دلیل باید صبور بودن خود را در برابر بی قراری های سالمندان افزایش دهد و بتواند به نیازهای او پاسخ درستی ارائه دهد.

اینکه پرستار آماده باشد برای مراقبت از سالمند و تمامی ویژگی های یک  پرستار سالمند را در خود افزایش دهد  امر بسیار مهمی می باشد. ولی یکی از نکات دیگری هم که اهمیت دارد در مورد زمان و تایم کاری پرستار می باشد. برخی از پرستاران باید در طول هفته هر رو و هر شب از سالمندان مراقبت کند که بدون شک آنها حقوق و مزایای بیشتری دریافت می کنند، برخی از پرستاران دیگر هم تنها در روز چند ساعت را باید صرف نگهداری از سالمندان نمایند که خانواده های سالمندان این موضوع را که که تا چه اندازه باید پرستار مراقب سالمند آنها باشد را مشخص می کند.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 × = ده