پرستار برای بیمار کرونا در منزل | مرکز پرستاری سینا

پرستار برای بیمار کرونا در منزل | مرکز پرستاری سینا

پرستار برای بیمار کرونا در منزل | مرکز پرستاری سینا

چنانچه به دنبال پرستار برای بیمار کرونا در منزل هستید و یا نیازمند اطلاعاتی در این زمینه هستید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

اهمیت مراقبت و پرستاری از بیمار

زمانی که یک فرد دچار بیماری می شود، چه آن بیماری خفیف باشد و چه شدید، نیاز به مراقبت و پرستاری دارد. چرا نگهداری و پرستاری از بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است؟

  • فرد بیمار از لحاظ قوای بدنی و جسمی، ضعیف می شود و حتی گاهی توانایی انجام کوچک ترین کارهای شخصی را ندارد و نیاز دارد که فردی از او مراقبت کند و در انجام این کار ها به او کمک کند؛ اگر کسی نباشد که در این مواقع از بیمار پرستاری و مراقبت کند، بیمار برای انجام کار ها، از تمام توان خود باید استفاده کند که باعث ضعیف تر شدن بدن و تشدید بیماری اش خواهد شد و چه بسا بعضی از بیماران، بخاطر وخامت حالشان، قادر به انجام کوچک ترین کار ها نیستند و حضور یک پرستار برای آن ها ضروری و حیاتی است.
  • روحیه ی بیمار، نقش بسیار مهمی در بهبود روند درمان او خواهد داشت، به طوری که هرچه از اهمیت و نقش روحیه و ذهنیت فرد بیمار در بهبود بیماری بگوییم کم است؛ با این وجود، زمانی که یک پرستار کنار یک بیمار باشد و ضمن انجام مراقبت های مربوطه، از لحاظ روحی نیز او را همراهی و حمایت کند، بیمار روند درمانی خود را خیلی سریع تر طی خواهد کرد و روحیه ی خود را نخواهد باخت، چرا که مهم ترین اثری که بیماری روی یک فرد می گذارد، این است که فرد بیمار، نا امید و دلسرد شده و خود را می بازد، اما اگر پرستاری که از وی مراقبت می کند، از حال روحی او نیز مراقبت کند و به او روحیه بدهد، تاثیر دارو ها و روند درمانی چندین برابر خواهد شد.

پرستار بیمار در منزل

بیماری کرونا

ویروس کرونا، ویروسی که در حال حاضر کل دنیا با آن درگیر شده و جان بسیاری از افراد را گرفته است، اما می توان گفت بسیاری از افراد پس از مبتلا شدن به این بیماری، بهبود پیدا کرده و سلامتی خود را به دست آورده اند. افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند، در درجه ی اول، دچار ضعف و بی حالی می شوند و به دنبال آن، تب، بی اشتهایی، سرفه و تنگی نفس، سردرد های شدید و … به سراغ آن ها می آید و طبیعتا سیستم ایمنی فرد مبتلا به کرونا بسیار ضعیف می شود و فرد بیشتر از هر وقتی، نیاز به استراحت و مراقبت های ویژه دارد. مهم ترین نکته در درمان بیماران کرونایی، استراحت و تقویت سیستم ایمنی بدن به وسیله ی مصرف دارو ها و مواد غذایی مقوی می باشد و از آن جایی که فرد مبتلا به کرونا از لحاظ جسمی در وضعیت ضعیفی قرار می گیرد، لازم است تا فردی به عنوان پرستار برای بیمار کرونا در منزل حضور داشته باشد.

نکات مهم در مورد پرستار برای بیمار کرونا در منزل

نکاتی که باید پرستار برای بیمار کرونا در منزل رعایت کند:

  • ویروس کرونا، یک ویروس بسیار مسری بوده و سرعت انتشار آن بالاست؛ عمده ترین راه انتقال این ویروس از طریق راه ها و مجرا های تنفسی است و به همین دلیل استفاده از ماسک های استاندارد و ضخیم و دستکش برای پرستار برای بیمار کرونا در منزل ضروری و لازم است.
  • پرستار برای بیمار کرونا در منزل باید از سیستم ایمنی قوی ای برخوردار باشد و از مواد غذایی تقویت کننده ی سیستم دفاعی بدن استفاده کند که در پرستاری از بیمار کرونایی، خود مبتلا نگردد.

پرستار بیمار کرونا در منزل

  • پرستار برای بیمار کرونا در منزل باید پس از هر بار تماس با بیمار مبتلا به کرونا، دست های خود را ضدعفونی کند و تا جایی که ممکن است، دهان و ناحیه ی ابتدایی گلوی خود را با آب نمک شستشو دهد. ( اصطلاحا آب نمک قرقره کند)
  • تا جایی که می شود باید فاصله را بیمار رعایت کند و فقط در مواقع ضروری مثل غذا یا دارو دادن به بیمار، کمک کردن برای نشستن و یا برخاستن و … به او نزدیک شود.

ویژگی ها و خصوصیاتی که یک پرستار برای بیمار کرونا در منزل باید دارا باشد عبارتند از:

  • پرستار برای بیمار کرونا در منزل باید همواره و به طور مرتب، وضعیت جسمانی بیمار را چک کند به طور مثال:
  • تب و دمای بدن او را با تب سنج مرتبا اندازه گیری کند و چنانچه بیمار تب بالایی داشت، اقداماتی مثل پاشویه کردن و … را برای کاهش تب وی انجام دهد.
  • میزان اکسیژن خون بیمار را بررسی کند و در صورت کاهش میزان اکسیژن خون بدن بیمار، اقدامات لازم را سریعا انجام دهد.
  • در صورتی که بیمار دچار تنگی نفس شد و یا در تنفس مشکل پیدا کرد، بدون فوت وقت، دستگاه اکسیژن را به او متصل کند و بتواند متناسب با شرایط بیمار، دستگاه را تنظیم کند.
  • دارو های تجویز شده را سر ساعت و به موقع به بیمار بدهد.
  • با حوصله، دلسوز و صبور باشد.

پرستار بیمار کرونایی در منزل

  • می توان گفت، یکی از مهم ترین وظایف یک پرستار برای بیمار کرونا در منزل که نقش بسیار موثری در درمان بیمار دارد، تقویت روحیه ی فرد بیمار است، به او امیدواری بدهد، از جملات و کلمات محبت آمیز استفاده کند و … تا بیمار از نظر روحی و روانی در آرامش قرار بگیرد؛ آرامش و روحیه ی مثبت، تاثیر بسیار زیادی در تقویت قوای دفاعی بدن دارد و سبب می شود تا بیمار سریع تر و بهتر از پس این بیماری بر بیاید و سلامتی خود را دگر بار به دست آورد.

مرکز پرستاری سینا

نگهداری بیمار در منزل، مزایای بسیاری دارد از جمله اینکه بیمار در خانه از امنیت و آرامش بالاتری برخوردار است و همین امر باعث می شود تا روند درمانی را سریع تر طی کند، از طرفی نگهداری بیمار در خانه، بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهد؛ چنانچه یکی از اطرافیانتان مبتلا به ویروس کرونا شده و نیاز به پرستار برای بیمار کرونا در منزل دارید، می توانید با مرکز پرستاری سینا تماس بگیرید و پس از بیان شرایط خود و بیمارتان، بهترین و واجد شرایط ترین پرستار برای بیمار کرونا در منزل به شما معرفی خواهد شد. مرکز پرستاری سینا، با بیش از 18 سال سابقه ی درخشان و با دارا بودن پرستارانی دلسوز و کاربلد و همچنین تیم پزشکی حرفه ای، در خدمت شما عزیزان می باشد. این مرکز همچنین در زمینه ی نگهداری از سالمندان و کودکان نیز فعالیت دارد. خدمات ارائه شده توسط مرکز پرستاری سینا عبارتند از:

  1. اعزام پرستار جهت نگهداری از بیمار کرونایی در منزل
  2. فیزیوتراپی در منزل
  3. نگهداری و پرستاری از سالمندان در منزل
  4. انجام کلیه ی آزمایشات در منزل
  5. نگهداری از کودکان
  6. و …

مقالات

پرستار برای بیمار کرونا در منزل | مرکز پرستاری سینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× هشت = 40