عوامل موثر در هزینه نگهداری سالمند در منزل 

هزینه نگهداری از سالمند

محل نگهداری سالمند باید به ‌گونه‌ ای باشد که فضای مناسب از نظر جسمی و روحی برای او مهیا شود. هزینه نگهداری سالمند در منزل بسته به شرایطی می تواند متفاوت باشد.

با توجه به اینکه سالمندان معمولاً منزل خود را به عنوان بهترین مکان برای نگهداری می دانند، مهیا کردن شرایط ایده آل برای آن ها امری ضروری محسوب می شود.

 

محاسبه هزینه نگهداری سالمند در منزل

امروزه دوری فاصله های محل سکونت و همچنین افزایش مشغله های کاری موجب شده که بسیاری از افراد وقت کمی برای رسیدگی به سالمندان داشته باشند.

شرایط به گونه ای است که بیش از هر زمانی نیاز به نگهداری، مراقبت و توجه به سالمندان باید مد نظر قرار گیرد. بررسی هزینه های مربوط به نگهداری از سالمندان نشان می دهد که شما می توانید با فراهم کردن شرایط ایده آل و با پرداخت هزینه هایی معقولانه نیاز این عزیزان را برطرف کنید.

چنانچه قصد نگهداری از سالمندان را در منزل دارید، باید با بررسی هزینه نگهداری آن ها و آگاهی از تعرفه ها اقدام به دریافت خدمات نمایید. ما در مجموعه پرستاری سینا خدمات گسترده ‌ای به شما با بهترین قیمت ارائه می دهیم.

اهمیت نگهداری از سالمندان در منزل

همانگونه که می دانید دوران طلایی زندگی افراد دوران سالمندی خواهد بود. انتخاب رویکرد تازه و توجه فراوان به سالمندان می تواند به آن ها کمک کند تا علاوه بر افزایش امید، لحظات شیرینی در زندگی خود سپری کنند. نگهداری از سالمند دقیقاً همان چیزی است که موجب می‌ شود سطح سلامت روحی و جسمی سالمند ارتقا پیدا کند.

با توجه به مشغله های پرشماری که امروزه وجود دارد پیشنهاد ما به شما این است که با پرداخت هزینه نگهداری از سالمند در منزل بتوانید به بهترین شکل محبت های آن ها را جبران کنید.

معمولاً هزینه نگهداری از سالمند در منزل و دستمزدی که شما برای نیروی مراقب می پردازید از مهم ترین مباحث در حوزه نگهداری از کودک و سالمند محسوب می ‌شود. شرکت های خدماتی با بهره مندی از امکانات گسترده سعی بر این دارند که با ارائه خدمات مناسب، نیاز شما را در نگهداری از سالمندان برطرف کنند.

هزینه نگهداری سالمند در منزل چگونه محاسبه می شود؟

عوامل متعددی می توانند در هزینه نگهداری سالمند در منزل تاثیر گذار باشند. بررسی شرایط سالمند و خدماتی که نیاز دارد از جمله مهم‌ ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه نگهداری سالمند در منزل محسوب می شود. ما در این مطلب به شما عواملی که برای هزینه نگهداری سالمند در منزل تاثیرگذار است را بیان می کنیم.

بازه زمانی مراقبت از سالمند در منزل

یکی از مهم ‌ترین عوامل موثر بر هزینه نگهداری سالمند در منزل بازه زمانی مراقبت خواهد بود. با توجه به شرایطی که یک سالمند دارد ممکن است برای مدت چند ماه تا چند سال نیاز به یک پرستار داشته باشد. وضعیت جسمانی فرد سالمند و همچنین سلامتی او نیز از عوامل تعیین کننده برای مدت زمان نگهداری محسوب می شوند.

مراقبت های تخصصی

معمولاً مراکز خدمات پرستاری و پرستاران روال کاری خود را به سه دسته و بازه زمانی تقسیم می کنند.

  • برخی از سالمندان نیاز به مراقبت شبانه روزی یا ۲۴ ساعته خواهند داشت.
  • برخی دیگر از این عزیزان باید هشت ساعت در طول شبانه روز نگهداری شوند.
  • دسته دیگری از سالمندان نیاز به مراقبت ۱۲ ساعته در شبانه روز خواهند داشت.

بد نیست بدانید که هزینه نگهداری سالمند در منزل به صورت ۲۴ ساعته سه برابر نگهداری از سالمند در شیفت های کاری خواهد بود. معمولاً در این روش پرستار باید به صورت دائم زندگی خود را در خانه سالمند سپری کند.

خدمات مورد نیاز سالمند

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه نگهداری سالمند در منزل نوع خدماتی است که فرد سالمند نیاز خواهد داشت. معمولاً خدمات مورد نیاز سالمندان را می توان به دو گروه تقسیم نمود. دسته اول که رفع نیازهای روزانه زندگی را شامل می شود.

دسته دیگری از سالمندان نیاز به مراقبت بیشتر خواهند داشت.

فعالیتهای شخصی سالمند جزء دسته اول محسوب می شوند. در این دسته مهمترین وظیفه فرد خدماتی حفظ سلامتی سالمند خواهد بود. از جمله فعالیت‌ های این بخش می ‌توان به حمام کردن، تهیه غذا، لباس پوشاندن و همچنین دستشویی رفتن سالمند اشاره کرد. علاوه بر این در این دسته می توان به قدم زدن و حرکت کردن سالمند در منزل نیز پرداخت.

دسته دوم که دارای خدمات ارتقا دهنده سلامت سالمند نیز هستند شامل فعالیت های جسمی روحی و همچنین ارتقاء توانایی سالمند می شود. مرتب نمودن منزل و خرید روزانه از جمله وظایف فرد خدماتی در این دسته محسوب می ‌شوند.

همدم و همراه سالمند بودن

از دیگر عوامل موثر بر هزینه نگهداری سالمند در منزل ارتقاء سطح سلامتی آن ها خواهد بود. به این معنا که شما باید تمرکز خود را برای بهبود وضعیت جسمی و روحیه سالمند بگذارید.

همراه و همدم سالمند به عنوان فردی شناخته می شود که ارتباط عاطفی نزدیکی با وی خواهد داشت. این فرد باید در تمامی لحظات با حضور در کنار سالمند بتواند به عنوان یک همدم و همراه از وی مراقبت کند.

توان حرکتی سالمند

توانایی حرکت کردن سالمند از عوامل موثر بر هزینه نگهداری از وی در منزل خواهد بود. سالمند چنانچه با ویلچر، عصا یا واکر جابجا شود می تواند موجب بالا رفتن هزینه نگهداری شود.

شرایطی که موجب می شود سالمند به دلیل عدم توانایی در حرکت کردن نیاز به کمک فرد خدماتی داشته باشد. فرد خدماتی باید به وی کمک کرده تا جهت دستشویی رفتن و انجام کارهای شخصی با مشکلاتی مواجه نشود. شرایطی که می تواند در حمام کردن فرد سالمند نیز اثر گذار باشد.

عدم کنترل ادرار و استفاده از پوشک

یکی از مهم ‌ترین عوامل موثر بر هزینه نگهداری سالمند در منزل عدم کنترل ادرار سالمند خواهد بود. بخشی از سالمندان گرامی با عدم کنترل ادرار و همچنین توانایی حرکتی نیاز به استفاده از پوشک دارند.

بسته به جنسیت فرد سالمند، شما باید در این مورد به زن و مرد بودن فرد خدماتی دقت کنید.

کمک کردن برای حرکت

چنانچه فرد سالمند دچار بیماری خاصی باشد می تواند موجب افزایش هزینه نگهداری سالمند در منزل شود. در این صورت پرستار وظیفه دارد که تمام نکات و مراقبت های اعلام شده توسط شما را به بهترین شکل انجام دهد.

برخی از سالمندان نیاز به تزریق آمپول و سرم نیز خواهند داشت. در این شرایط شما باید هزینه بیشتری به پرستار پرداخت کنید. انتخاب پرستاری با داشتن تخصص لازم برای آمپول زدن و سرم وصل کردن از نکات مهم در این شرایط خواهد بود.

سخن پایانی

عوامل متعدد دیگری می توانند بر هزینه نگهداری سالمند در منزل اثرگذار باشند. از جمله این عوامل می ‌توان به موقعیت مکانی منزل سالمند، تعداد افراد سالمند و همچنین برخی از مراقبت ‌های ویژه اشاره کرد.

مجموعه ما در پرستاری سینا با بهره مندی از پرستاران با تجربه و متخصص به شما کمک می کند تا بتوانید در منزل خود از سالمندان مراقبت کنید. ما در این مجموعه تمام خدمات تخصصی را برای نگهداری از سالمند در منزل رعایت خواهیم کرد.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = ده